Friday, December 19, 2008

1st counselling session n more blood test

17 Disember 2008

tarikh ni merupakan tarikh di mana aku menghadiri sesi kaunseling wat 1st time d hospital. seorang doktor wanita berbangsa cina dengan mesra menyapaku dan mempersilakan aku duduk. perkara pertama yg ditanya ialah bagaimana keaadaan ku. aku rasa ok sbb dah mula terima kenyataan. sesi ni lbh kepada pengenalan tentang virus hiv dan benda2 yg berkaitan. byk gak bercerita pasal latar belakan aku. tahap kesihatan n sejarah silam. aku agak selesa ngan sesi ni mungkin sbb doktor yg handle kaunseling tak judge aku. so banyaklah yg diborakkan.

tamat sessi, aku diarahkan untuk ke bahagian pengambilan darah. sampel darahku akan diambil utk di uji kalau2 aku juga mengidap penyakit berkaitan. ada 6 sampel semuanya. sampel tu juga utk ujian tahap virus merebak dlm tubuh dan memastikan samada virus tlh merebak ke otak @ sebaliknya.

No comments: