Tuesday, December 9, 2008

kuatkan semangat

9 hari telah berlalu semenjak ku di sahkan mengidap HIV. mungkin kerana lemah semangat dan terlalu memikirkan tentang penyakit ku, aku diserang demam penas. sudah 3 hari demamku belum jiga sembuh. seluruh tubuh terasa sakit bagai direntap. belum pernah kurasakan demam seseksa ini. mungkin juga virus telah mengambil alih sistem pertahanan tubuhku.. aku kena kuat. aku tak boleh mengalah.

....kini apa yg bermain di benakku bukanlah tentang aku. aku dah tak peduli lagi dengan apa yg akan berlaku padaku 1 hari nanti. apa yg kurisaukan adalah APIS. aku risau kalau2 dia dijangkiti sama. walaupun hasil ujian darahnya menunjukkan dia 'clean' tapi dalam keadaan tertentu, virus ini bisa dalam keadaan 'window' @ sembunyi drpd dikesan sekurang2nya 10hari @ 6 bulan dari tarikh ia menjangkiti tubuh manusia. (sungguh ironi betapa ku kini sibuk mengkaji tentang virus ini setelah dijangkiti)..

jika sesuatu terjadi pada APIS, bagaimana lagi bisa ku maafkan diri ini? pengorbanannya, kasih sayangnya ku balas dengan kesengsaraan. sesalku akan terus menghantui diri ini hingga ke akhir hayatku. aku bukanlah seperti APIS. bagi aku, setiap sesuatu yg berlaku, adalah ketentuan.. aku tidak pernah merencana jauh sekali memasang target untuk mencapai sesuatu dalam hidup. bagi aku, cita2 hanya untuk kanak2 sekolah. sesuatu yg boleh diangan2kan moga2 menjadi kenyataan. aku dah berhenti memasang angan2 @ cita2 bertahun lamanya. semenjak hidup ku menjadi bertambah tak keruan bertahun dulu.

APIS.. seorang yg punyai impian besar, aku kagum dengan semangatnya. hingga kini 70% cita2nya sudah menjadi kenyataan. akan mencapai 100% dalam masa beberapa tahun lagi jika tidak kerana aku. daripada pekerja bawahan, dia kini memegang jawatan besar disyarikat, menjadi org kepercayaan bos. amat rapat dengan keluarga, punya ramai teman2.. aku doakan dirinya terhindar dr segala penyakit. AMINNN...

No comments: